1. Pooled
1.1. Bariatric Services AS Teenuse osutamise üldtingimused reguleerivad Teenuse osutaja ja Patsiendi vastastikuseid õigusi ja kohustusi Teenuse osutamisel.
1.2. Üldtingimustes reguleerimata küsimustes juhindutakse võlaõigusseadusest, tervishoiuteenuse korraldamise seadusest, muudest seadustest ja nende alusel vastu võetud õigusaktidest.
2. Mõisted
2.1. Teenuse osutaja on Tervishoiutöötaja või Tervishoiuteenuseid osutav juriidiline isik (Bariatric Services AS).
2.2. Tervishoiuteenus on seaduse mõttes Tervishoiutöötaja tegevus haiguse, vigastuse või mürgistuse ennetamiseks, diagnoosimiseks ja ravimiseks eesmärgiga leevendada inimese vaevusi, hoida ära tema tervise seisundi halvenemist või haiguse ägenemist ning taastada tervis. Teenuse osutaja poolt pakutavad Tervishoiuteenused on nimetatud Teenuse osutaja kodulehel (https://www.kaalukirurgia.ee/maovahendusoperatsioonid/).
2.3. Patsient – isik, kellele osutatakse tervishoiuteenust või kes soovib, et talle tervishoiuteenust osutataks.
2.4. Tervishoiutöötaja − Teenuse osutaja juures töötav tervishoiutöötaja ehk arst või õde, kes on registreeritud Terviseametis.
2.5. Tervishoiuteenuse osutamise leping loetakse Patsiendi ja Teenuse osutaja vahel sõlmituks Tervishoiuteenuse osutamisele registreerumisega ning Teenuse eest arve tasumisega. Tervishoiuteenuse osutamisele registreerumisega ja arve tasumisega nõustub Patsient käesolevate üldtingimustega ning kohustub neid täitma.
3. Lepingu sõlmimine (Teenuse aja broneerimine)
3.1. Patsiendil on võimalik broneerida aeg Teenuse saamiseks telefoni või e-kirja teel, kasutades selleks Teenuse osutaja kodulehel olevaid kontakte (https://www.kaalukirurgia.ee/kontakt/ ), samuti kasutades Teenuse osutaja kodulehel asuvat päringuvormi (https://www.kaalukirurgia.ee/kontakt/).
3.2. Patsiendi poolt Teenuse saamiseks aja broneerimisel loetakse Teenuse osutaja ja Patsiendi vahel sõlmituks tervishoiuteenuse osutamise leping.
3.3. Teenuse osutamine toimub patsiendi nõusolekul.
3.4. Tervishoiuteenuse osutamise lepingu lahutamatud lisad on käesolevad üldtingimused ning Teenuse osutaja kehtestatud ja Patsiendile kättesaadavaks tehtud korrad, eeskirjad ja nõuded, mille järgimisega nõustub Patsient tervishoiuteenuse osutamiseks aja broneerimisel.
4. Poolte õigused ja kohustused
4.1. Patsiendil on õigus:
4.1.1. Saada teavet oma terviseseisundi ja Teenuse kohta kirurgilt, Kaalukirurgia Keskuselt ja Patsiendile antavalt infolehelt.
4.1.2. Tühistada tema poolt Teenuse saamiseks broneeritud aeg põhjust avaldamata.
4.1.3. Nõuda, et Teenuse osutaja hoiaks tema terviseandmeid, ravi, Teenuse osutamist ja eraelu puudutava teabe konfidentsiaalsena (välja arvatud juhtudel, kus Teenuse osutajal on õigusaktidest tulenev kohustus teabe avaldamisele).
4.1.4. Oma andmete saladuses hoidmisele Teenuse osutaja poolt. Teenuse osutaja ei tee Patsiendi andmeid teatavaks kõrvalistele isikutele, v.a kokkuleppel Patsiendiga või kui see on ette nähtud seaduses.
4.1.5. Valida erinevate Teenuste vahel, keelduda Teenuse saamisest.
4.1.6. Saada kvaliteetset Teenust, mis vastab arstiteaduse üldisele tasemele. Teenuse osutaja ei saa lubada Patsiendi paranemist või operatsiooni edukust.
4.1.7. Esitada ettepanekuid ja kaebusi Teenuse osutamise ning korralduse kohta.
4.1.8. Aktiivselt osaleda enda ravi ja Teenust puudutavate otsuste tegemisel, olla kaasatud raviprotsessi, anda Teenuse osutamiseks nõusolek või keelduda sellest.
4.1.9. Saada Teenuse osutajalt õpetust Teenuse osutamise järgselt enda tervise toetamiseks, tervise hoidmiseks ja parendamiseks.
4.2. Patsient kohustub:
4.2.1. Saabuma Teenuse saamiseks või kirurgi konsultatsiooniks kokkulepitud kohta õigeaegselt.
4.2.2. Avaldama Teenuse osutajale ja Tervishoiutöötajale kogu informatsiooni, mis puudutab Patsiendi tervist ja võib olla oluline Patsiendile Tervishoiuteenuste osutamisel (sh kroonilised haigused, varasemad maovähendusoperatsioonid jmt), samuti sellise informatsiooni, mis võib mõjutada kaitseabinõude rakendamist Tervishoiuteenuse osutamisel Patsiendi enda elu ja tervise kaitseks sõltumata sellest, kas Teenuse osutaja nõudis informatsiooni avaldamist või mitte.
4.2.3. Esitama fotoga isikut tõendava dokumendi (ID-kaart, pass, juhiluba).
4.2.4. Tasuma õigeaegselt Teenuse osutaja poolt esitatud arved.
4.2.5. Teavitama Teenuse osutajat esimesel võimalusel, kui ei saa broneeritud ajal Teenust tarbima tulla.
4.2.6. Osutama kaasabi, mida Teenuse osutaja käesoleva Teenuse osutamiseks vajab, sh täitma täpselt Teenuse osutaja poolt antud juhiseid Tervishoiuteenuse osutamise käigus ning enne ja pärast seda.
4.2.7. Täitma tervishoiutöötaja määratud meditsiiniliselt põhjendatud ravi ning ettekirjutusi nii Teenuse osutamise ajal kui ka järel.
4.2.8. Järgima Haiglas viibimise ajal Teenuse osutaja poolt Patsientidele kehtestatud kodukorda ning muid Patsientide käitumist reguleerivatest õigusaktidest tulenevaid nõudeid (seadused, määrused, haiglasisesed korrad jmt).
4.3. Teenuse osutaja kohustub:
4.3.1. Teavitama Patsienti tema läbivaatuse tulemustest ja terviseseisundist, võimalikest haigustest ning nende kulgemisest, pakutava Teenuse olemusest ja otstarbest, selle osutamisega kaasnevatest ohtudest ja tagajärgedest ning teistest võimalikest ja vajalikest Tervishoiuteenustest. Samuti kohustub Teenuse osutaja teavitama Patsienti raviarstilt ja Teenuse osutajalt info saamise võimalusest (sh konsultatsiooni võimalusest) nii enne Teenuse osutamist, selle ajal kui ka pärast Teenuse osutamist.
4.3.2. Osutama Patsiendile Tervishoiuteenust, mis vastab arstiteaduse üldisele tasemele Teenuse osutamise ajal ja osutama seda Teenuse osutajalt tavaliselt oodatava hoolega.
4.3.3. Tegema Tervishoiuteenuse osutamisel Patsiendi heaks kõik mõistlikult võimaliku, kuid vastavalt seadusele ei luba Teenuse osutaja Tervishoiuteenuse meditsiinilist edukust ega esteetiliselt soovitud tulemust.
4.3.4. Dokumenteerima Teenuse osutamise vastavalt kehtivatele nõuetele ja säilitama vastavaid dokumente.
4.3.5. Töötlema Patsiendi isikuandmeid kooskõlas Eesti ja Euroopa Liidu isikuandmete kaitse reeglitega.
4.3.6. Selgitama Patsiendile järelravi toiminguid tervise hoidmiseks ning Tervishoiuteenuse osutamisega kaasnevaid piiranguid Patsiendi elukorralduses.
4.3.7. Hoidma Patsiendi kohta saadud andmeid saladuses kolmandate isikute eest vastavalt õigusaktides sätestatule.
4.3.8. Analüüsima Tervishoiuteenuse osutamisel aset leidnud ja dokumenteeritud patsiendiohutus-juhtumeid ja töötama välja meetmed juhtumite ennetamiseks. Teenuse osutaja kohustub teavitama patsiendiohutuse andmekogu pidajat patsiendiohutusjuhtumitest vastavalt Tervishoiuteenuste korraldamise seadusele.
4.4. Teenuse osutajal on õigus:
4.4.1. Muuta või tühistada ühepoolselt Patsiendi poolt broneeritud aeg töökorralduslikel või muudel olulistel põhjustel. Teenuse osutaja teavitab Patsienti hiljemalt ühe tööpäeva jooksul muudatuse tegemisest.
4.4.2. Nõuda Patsiendilt Teenuse osutamiseks nõusoleku vormistamist kirjalikult.
4.4.3. Kehtestada kodukord, mis reguleerib Patsiendi käitumist haiglas ning nõuda Patsiendilt selle täitmist.
4.4.4. Teenuse osutajal on õigus keelduda Patsiendile Teenuse osutamisest (sh aja broneerimisest) või lõpetada Teenuse osutamine kui Patsient:
4.4.4.1. hilineb Teenuse saamiseks kokkulepitud ajaks ja kohta;
4.4.4.2. on alkoholi- ja/või narkojoobes;
4.4.4.3. omab võlgnevust Teenuse osutaja ees;
4.4.4.4. ei ole nõus allkirjastama informeeritud nõusoleku lehte;
4.4.4.5. soovib saada Teenust, mis ei ole arstiteaduslikult põhjendatud;
4.4.4.6. ei avalda Teenuse osutamiseks vajalikku teavet;
4.4.4.7. ei järgi head suhtlemistava.
4.4.5. Töödelda Teenuse osutamiseks vajalikke Patsiendi isikuandmeid, sealhulgas terviseandmeid. Teenuse osutamiseks võib olla vajalik, et Teenuse osutaja tutvub Patsiendi isikuandmetega Tervise Infosüsteemis või mistahes vormis andmekandjal juba enne vastuvõtu algust. Kui Patsient tühistab vastuvõtu või jätab vastuvõtule tulemata pärast seda, kui Teenuse osutaja on tema isikuandmetega Teenuse osutamise eesmärgil tutvunud, loetakse Patsiendi isikuandmetega tutvumine Teenuse osutamiseks vajalikuks.
5. Teenuse eest tasumine
5.1. Patsient kohustub maksma talle osutatud Teenuse eest vastavalt talle Teenuse osutaja poolt esitatud arvele.
5.2. Teenuse eest tasumine toimub üldjuhul ettemaksuna hiljemalt Teenuse osutamise päeval, täpsemad maksetingimused on toodud arvel.
5.3. Soovi korral on Patsiendil võimalik taotleda Teenuse eest tasumiseks krediidiasutustelt järelmaksu. Infot järelmaksu taotlemise kohta võib Patsient küsida Teenuse osutajalt.
5.4. Patsient on teadlik, et Eesti Tervisekassa ei hüvita Teenuste eest tasumisele kuuluvaid summasid.
6. Tagasiside ja kaebused
Patsient saab Teenuse osutajale esitada tagasisidet, ettepanekuid ja kaebusi:
6.1. e-kirja teel aadressil
6.2. Patsiendi poolt esitatud kaebused registreeritakse ning antakse vastus e-posti teel 10 kalendripäeva jooksul alates kaebuse registreerimisest.
7. Vastutus
7.1. Teenuse osutaja osutab Tervishoiuteenust vastavalt ravijuhistele ning arstiteaduse üldisele tasemele Tervishoiuteenuse osutamise ajal ja Tervishoiuteenuse osutajalt tavaliselt oodatava hoolega.
7.2. Teenuse osutaja ei vastuta teenuste osutamisega kaasnevate negatiivsete tagajärgede eest, kui Patsient on teavitatud võimalikest riskidest ja tagajärgedest ning Patsient on andnud nõusoleku Teenuse osutamiseks.
7.3. Teenuse osutaja ei vastuta võimaliku kahju tekkimise eest, kui selle põhjuseks on Patsiendi poolt teabe andmise või kaasaaitamiskohustuse rikkumine, sealhulgas siis, kui Patsient ei järgi Teenuse osutaja juhiseid Tervishoiuteenuseks valmistumisel või kui Patsient annab enda tervise kohta valeinfot.
7.4. Teenuse osutaja vastutab seaduse alusel oma kohustuste süülise rikkumise eest, eelkõige diagnoosi- ja ravivigade ning Patsiendi teavitamise ja tema nõusoleku saamise kohustuse rikkumise eest.
7.5. Teenuse osutaja vastutuse aluseks olevat asjaolu peab tõendama Patsient, välja arvatud juhul, kui Patsiendile Tervishoiuteenuse osutamine on jäetud nõuetekohaselt dokumenteerimata. Patsiendi kahju hüvitamise nõude aegumistähtaeg on kolm aastat alates ajast, mil ta sai teada Teenuse osutaja poolsest kohustuse rikkumisest ja kahju tekkimisest seonduvalt Tervishoiuteenuse osutamisega.
7.6. Järelevalvet Teenuse osutaja üle teostab Terviseamet.
8. Patsiendi nõusolek
8.1. Teenuse osutaja võib Patsiendi läbi vaadata ja talle Tervishoiuteenust osutada üksnes tema nõusolekul. Patsient võib nõusoleku mõistliku aja jooksul pärast selle andmist tagasi võtta.
8.2. Teenuse osutaja nõudmisel peab Patsiendi nõusolek või selle tagasivõtmise avaldus olema vormistatud kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis.
8.3. Kui Patsient (ja/või tema seaduslik esindaja) otsustab vahetult enne Tervishoiuteenuse osutamist nõusolekust loobuda, siis tagastatakse Patsiendile kogu Tervishoiuteenuse eest tasutud summa, välja arvatud ettemaks summas 500 EUR. Ettemaks summas 500 EUR on seotud Tervishoiuteenuse osutamise ettevalmistustega (sh teostatud analüüsid, konsultatsioonid), mis tagastamisele ei kuulu. Täpsem informatsioon Patsiendile makse tagastamise kohta on toodud Patsiendile saadetud arvel ja sellega seotud tingimustes.
8.4. Kui Patsient (ja/või tema seaduslik esindaja) Tervishoiuteenuse osutamise käigus otsustab nõusolekust loobuda, katkestab Teenuse osutaja Tervishoiuteenuse osutamise esimesel võimalusel, kui seda on võimalik teha ilma Patsiendi tervist kahjustamata ning nõusolekust loobumine dokumenteeritakse Tervishoiuteenuse osutamist kajastavas dokumendis.
8.5. Üldtunnustamata ennetus-, diagnostilist või ravimeetodit võib kasutada üksnes juhul, kui tavapärased meetodid lubavad väiksemat edu, Patsienti on meetodi olemusest ja selle võimalikest tagajärgedest teavitatud ning Patsient või tema seaduslik esindaja on andnud oma nõusoleku meetodi kasutamiseks. Otsusevõimetu Patsiendi suhtes võib üldtunnustamata meetodit kasutada ka ilma Patsiendi või tema seadusliku esindaja nõusolekuta, kui sellise meetodi kasutamata jätmine oleks ohtlik Patsiendi elule või kahjustaks oluliselt Patsiendi tervist.
9. Lõppsätted
9.1. Teenuse osutajal on õigus üldtingimusi ühepoolselt muuta, avaldades muudatused Teenuse osutaja koduleheküljel. Patsiendile kohalduvad need üldtingimused, mis on jõus Teenuse tellimise hetkel.
9.2. Üldtingimustes ja Lepingu olemasolu korral Lepingus sätestamata küsimustes juhinduvad Pooled Eesti Vabariigi kehtivatest õigusaktidest. Lepingu täitmisel tekkivad vaidlused lahendatakse läbirääkimiste teel. Kokkuleppe mittesaavutamisel lahendatakse vaidlused Eesti Vabariigi seadusandlusega ettenähtud korras kohtus. Lepingust tulenevate vaidluste kohtualluvus on Harju Maakohus.
9.3. Alternatiivselt saab Patsient olukorras, kui ta on saanud Tervishoiuteenuse osutamisel välditavat kahju, pöörduda hüvitise taotlemiseks kindlustusandja poole, kes Teenuse osutajale kindlustust pakub, juhtumit menetleb ja kahju hüvitamise üle otsustab. Samuti on Patsiendil võimalus pärast Teenuse osutaja kindlustusandjalt otsuse saamist pöörduda avaldusega Terviseameti juurde kuuluva kohtueelse vastutuskindlustuse lepituskomisjoni poole kindlustusandja otsuse vaidlustamiseks, kui Patsient Teenuse osutaja kindlustusandja otsusega ei nõustu. Tervishoiuteenuse osutamise käigus Patsiendile tekkinud kahju hüvitamist ning vastutuskindlustuse vaidluste lahendamise korda (sh vastutuskindlustuse lepituskomisjoni menetlust) reguleerib Tervishoiuteenuse osutaja kohustusliku vastutuskindlustuse seadus.
9.4. Teenuse osutajal on kindlustusandjaga sõlmitud vastutuskindlustuse leping, milles on vastavalt õigusaktides sätestatud määrale kokku lepitud kindlustussumma kindlustusjuhtumi kohta.